Să fii sau nu Moș Crăciun… Pentru a trimite sau nu pentru a trimite felicitări de Crăciun?

Ne aflam de peste 1 an si jumatate in era post – RGPD. Intalnesc in fiecare saptamanaii in care clientii (firmele) infata cu o poala, cum pot face si mai ales cum sa se conformeze la GDPR intr-un anumit context practic.

Am avut sansa zilele sa trecute o intrebare venita de la un client, anume daca-si poate folosi baza de date de clienti pentru un relasona relaari cu felicitari pentru sarbatorile de loading…

În primul rand, trebuie să analizăm cu atentie în vedere. Daca dorim sa pastram traditia de a ne felicita clienti, partenerii, furnizorii pentru inca un impreuna si sa folosim ocazia de a le ura cele bune in noul an, atunci avem un interes legitim sa facem acest lucru (bine ar fi ca documentarea aferenta care sa dovedeasca acest interes sa fie prezenta – ma refer la Legitimate Interest Assessment). Ce-i cu asta trebuie sa analizam? Analizam daca au fost date de date persoanelor vizate sunt proportionala, avand un impact minim asupra lor, caz in care nu vom suprinde pe nimeni cu activitate (este asteptata) sau mai bine zis nu ne vom trezi cu obiectii din partea, lucru de lucru ne poate impiedica sa mai folosim lor cu caracter personal in viitor.

In continuare, ca recomanda urmatoare a conduita:

  1. Verificati daca lista de contacte si data cu caracter personal au foste in mod conform, aveti consimtul utilizarii pentru activitati de informare generala si notificare a stirilor si noutatilor în ce va priveste. Bineinteles, aveti grija sa folositi data cu caracter personal de actualizate (corecte si la zi);
  2. Verificati sa nu folositi datele persoanelor vizate care de-a lungul timpului au solicitat sa fie uitati (in mod normal nu ar nu se regaseasca in baza de date – date ar trebui sa fie anonimizate cel putin), sau au solicitat oprire a procesarii;
  3. Nu transmiteti mesaje colective, punand la comun date cu caracter personal ale mai multe persoane;
  4. Nu incercati sa vindeti ceva. Nu folositi mesaje cu comercial, promotionale, invitatii la utilizarea discountului, Etc.
  5. Evitatii transmiterea de mesaje cu potențial de caracter ofensator specifice specifice specifice religii, incercati sa usei un limbaj cat mai larg aceptat;
  6. Mentionati posibilitatea de contact a DPO-ului.
  7. Daca transmiteti electronic, oferiti obligatoriu persoanelor vizatelor optiunea de a se dezabona de la serviciu de notificari;
  8. Limitati categoriile de date cu caracter personal utilizate la cele stricte necesare

Astfel, tinand cont de lucruri, va puteti felicita in continuare clientii, furnizorii si alti parteneri de afaceri, intr-un mod conform cu GDPR-ul, in respectul identitatii lor culturale si al protectiei date cu caracter personal. Daca va incurcati sau aveti dubii, contacta puteti unita pentru sfaturi j

Sarbatori fericite si un plin de bucurii si satisfactii profesionale si personal!

Echipa Unity Solutions – IT matters.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *